2017
leden / 6. / 7.-8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14.-15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21.-22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27. / 28.-29. / 30. / 31.

únor / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11.-12. / 13. / 14. / 16. / 17. / 18.-19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 25.-26. / 27. / 28.

březen / 1. / 2. / 3. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24. / 25.-26. / 27. / 28. / 29. / 30.

duben / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16 / 17. / 18. / 19. / 20. / pauza - cesta do Izraele

květen / 2. / 3. / 4. / 5. / 6.-7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13.-14. / 15. / 16. / 17. / 18. / 19. / 20.-21. / 22. / 23. / 24. / 25. / 26. / 27.-28. / 29. / 30. / 31.

červen / 1. / 2. / 3.-4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10.-11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16. / 17.-18. / 19. / 20. / 21. / 22. / 23. / 24.-25. / 27. / 28. / 29. / 30.

červenec / 1.-2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8.-9. / 10. / 11. / 12. / 13. / 14. / 15.-16. / 17. / 18. / 19. / 20. / 21. / 22.-23. / 24. / 25.


ZDE.
(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016

ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
Středa 21.6.2017, počítadlo.abz.cz
  • Britská vláda chystá pro brexit nová celní a imigrační pravidla
  • Začal soud s pašeráky, kteří ve voze nechali zemřít 71 migrantů
  • Prezident Zeman jmenoval Stanislava Štecha ministrem školství
  • Rusnok připustil růst sazeb, na euro je prý ČR obecně připravena
  • Vláda jmenovala radu ERÚ, Vitáskovou od srpna nahradí Outrata
  • Státním tajemníkem pro EU se stal 29letý Aleš Chmelař z ČSSD
  • Zeman přijal na Hradě bývalou manželku prezidenta USA Ivanu
  • Zemřel režisér Ulice či Rodinných pout Vladimír Drha
  • Počasí v Praze: jasno, 30 °C

     
 border=
    Pilný odchází
    Sotva přišel na předscénu, do kuželu nejsilnějších reflektorů, sebral se a odešel – Ivan Pilný, nasazený ANO na místo ministra financí. Hned po nástupu se choval sympaticky, prohlášil, že je skrblík a dával najevo sebevědomí matadora, který se dostal k vysokým metám svými schopnostmi pracovními, nikoli vysedávacími a přitakávacími na schůzích. Jeho nástup vzbudil určitý podiv. Bylo samozřejmě známo, že patří k věrchušce ANO, nicméně bylo zároveň známo, že není přitakálek. Zkrátka, něco jako Pavel Telička svého času. Ten ovšem už odešel a navíc prásknul za sebou dveřmi. Také Pilný dal najevo odcházení a to se na novém postu nestačil ohřát. Je těžké dešifrovat příčiny. Znelíbení se majiteli firmy v tom asi není, protože k nelíbení měl Babiš důvodů víc než dost a teď před volbami, když se mu preference tak dobře množí, nemá důvod se oslabovat. Pilný se odvolává na osobní důvody a médii probleskla formulace o ohledech na rodinu. Ta je jistě zvyklá na častou nepřítomnost domácího pána, v Microsoftu nehrají na padla ve tři a pak havaj. Při troše fantazie si lze vykonstruovat tucet motivačních scénářů. Jisté je, že Pilného odchod Babišovi nepomáhá.

    Jiří Rusnok zamíchal polévkou
    V rámci rozhovoru s četkou zmínil se guvernér Národní banky, že je republika technicky připravena přistoupit do eurozóny. Problém vidí v rozdílné úrovni platů. Se svou úvahou přišel do chvíle ticha, jež nastalo, když odezněla slova Bohuslava Sobotky o nutném přístupu k euru. Teď už to ale nevypadá, že je to názor sociální demokracie, z relevantních stran podporují eurozónu lidovci a topka.
    Hlavní argument příznivců vstupu do eurozóny je chystané ustavení dvourychlostní Evropy. V té budou země eurozóny, kdežto ostatní zůstanou na periférii. Potíž je v tom, že vidina větší integrace zdaleka není tak přitažlivá, jak snad byla před patnácti lety. Tehdy se zdálo, že integrace povede k vyššímu výkonu společenství, k vzestupu prosperity a efektivity. Místo toho se bruselská Evropa věnuje boji s klimatem v roce 2070 a právy mužů, kteří se cítí býti ženami, jakož i výkonu vysavačů. Pod pojmem vyšší integrace si lze snadněji představit větší buzeraci než vyšší efektivitu. Není tedy divu, že nadšení je pramalé.

    Keystonští strážníci v akci
    Od doby, kdy policejní moc zasáhla úřad vlády a zabavovala tam tuny ilegálního zlata, z něhož se vyklubaly nezdaněné kabelky, sleduje veřejnost její aktivity se značnou dávkou skepse. Formulace, že centrála proti organizovanému zločinu zasahuje v oboře u lánského zámku dokonce budí legrační představy – detektivové běhají po lese a pronásledují zločince, kteří kradou z krmelců seno. Ovčáček k tomu mlčí a Mynář mlží – budeme zvědavi, zdali se detektivové zbaví role směšných keystonských strážníků, kteří se rychle přiženou svými autíčky aby zjistili, že je někdo zase napálil.
     
 border=
    Čtěte digineff.cz. Navštěvujte facebook.com /Digineff.cz
     
 border=
    Náhlé zmizení Gari

    Dochází k němu poměrně často, jistě jednou denně. Je s námi a najednou tu není. Jev zvaný Mizení Gari (bylo by možné pro něj použít automobilní zkratku MG) je komplikovaný tím, že Gari se neúčastní všech akcí, zvláště pak spojených se zahradními pracemi: ty ji nebaví, kdežto loajální Nora pomáhá – kouše klacek, tahá plyšového krokodýla, nosí tenisák, zkrátka – přikládá tlapu, eventuálně tlamu k dílu. To Gari nedělá, chvilku asistuje při zahájení díla a pak se zvolna odebere do obýváku, zalehne na křesílko a kouká oknem ven. To ovšem není to pravé MG, to je běžný odchod. Skutečné MG nastane, když Gari není na křesílku a je nutno po ní pátrat.

    Obvykle je někde zavřená. Ji totiž nebaví zahradničení, ale uvnitř domu stínuje obyvatele a je schopná za zády kamkoli proklouznout, aniž byste to tušili. Pak se stane, že je zavřená i několik hodin, zvláště pak večer. Jako včera, to jsme si mysleli, že už je na pelechu (úderem osmé už odcházívá na své velebné lože) a místo toho byla ve kvelbu pod schody. Jak se tam dostala? I to je součást umění MG.