Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart zatím neumí napodobit.
  
Hyena

 Hledání:
 Sekce:
NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI

Zpět na hlavní
    stranu


 O Hyeně: Tato verze Neviditelného psa navazuje na původní koncepci z roku 1996; autor textů a obrázků je vydavatel NP Ondřej Neff. Odkazy na sekce a jednotlivé rubriky vedou do plné verze NP. Pokud máte zájem o čtení jen této verze psa, zaznamenejte si její adresu do bookmarků (oblíbených adres).
[an error occurred while processing this directive]
STRUČNĚ: středa 10.1.2001
  • V posledních nočních zprávách Hodačovy televite oznámila Jana Bobošíková, že už nadále nedokáže udržovat zpravodajství z náhradních prostor a že napříště půjde zpravodajství z Kavčích hor - dohodu domluvila Hodačova zástupkyně Věra Valterová
  • Poslanci ČSSD vyzvali radu České televize k odstoupení, pokud to neudělá, bude ČSSD iniciovat v pátek její odvolání
  • Poslanci US chtějí v pátek navrhnout dočasnou Radu ČT
  • Ministr kultury Pavel Dostál odmítá projekt, podle něhož by měl po odvolání Rady převzít dočasně její pravomoci, navrhuje aby ČT řídil parlament
  • Lidovci podporují myšlenku, aby polovinu Rady volila sněmovna a polovina senát Poslankyně ODS Kateřina Dostálová odmítá, aby parlament byť dočasně uvalil "protektorát na televizi"
  • ODS signalizuje, že pokud sněmovna převede pravomoci z Rady na sněmovnu, bude to chápat jako "útok na podstatu demokracie" a zváží podání stížnosti k Ústavnímu soudu
  • Ředitel výroby a techniky Jan Novák, ustavený Hodačem, podal demisi, protože nemůže plnit svoje úkoly
  • Věra Valterová pověřená řízením Hodačovy televize neformálně jedná se vzbouřenci, Hodač zatím říká, že "nenastal čas", aby s nimi jednal on
  • Valterová odvolala ochranku, která blokovala velín obsazený stávkujícími redaktory na Kavčích horách
  • Podle sdělení policie ochranka střeží manželku a šestiletou dceru Miloše Zemana kvůli loňským anonymním vyhrůžkám
  • Bývalý tenista a později multimilionář Milan Šrejber zatčený v neděli pro podezření z finančních machinací složil kauci 5 milionů korun, soud ve čtvrtek rozhodne, zda ho na základě kauce propustí z vazby
  • Počasí Praha: ochladilo se, foukal vítr a chvílemi svítilo sluníčko - a zatmění Měsíce bylo pěkně vidět
    Brno: změna k lepšímu, lehce vykouklo sluníčko, ale na Zimu je dost málo zima    Ladislav Střítecký
    Žilina: mierne sa ochladilo a do dažďa sa primiešalo trochu snehu, ktorý sa okamžite roztopil    Miroslav Drkoš


Z deníčku Moby Dicka

Středa 10. ledna 2001
Tak s těmi prac. přestávkami je to jinak: Musíme je mít evidovány přesně podle litery zákoníku práce - ale podle jeho ducha si je můžeme vybírat, jak chceme. Pokud neopustíme prostor našeho baráku v Centru. Takže na oběd můžeme chodit prakticky jen do naší podnikové restaurace - přece jen firma SO-HO u nás nezkrachuje, jak jsem jí původně věštil!



Dělá poslanecká sněmovna politický nátlak na Radu České televize?

Český politický cirkus:

Připomenu, jaká je situace: Rada České televize, ustavená parlamentem, zvolila ředitelem člověka, který musel z televize s ostudou odejít pro nekompetenci, nekomunikovatelnost a stranickou zaujatost. Výsledek? Veřejnoprávní televize je v rozvalu, na obrazovce se rvou dvě skupiny pomocí manipulační žurnalistiky nejtěžšího kalibru, krize mediální přerostla do napětí politického, napětí se přenáší na veřejnost, v ulicích měst jsou demonstrace, lidské vazby se uvolňují podél demarkační linie stranictví.
A ptám se: má právo v této situaci parlament vyjádřit stanovisko a přednést návrhy řešení, tedy parlament, těleso, které vzešlo ze svobodných voleb?
Anebo má celý náš rozhádaný vesmír spočívat - jako vesmír z indické mytologie spočívá na želvím krunýři - na krunýři Rady České televize, sestavené z lidí, které dohromady nikdo neznal s výjimkou autora detektivek a později činovníka ČSSD Václava Erbena? Tato Rada nese bezprostřední odpovědnost za to co se stalo a parlament se pokouší její katastrofální rozhodnutí napravit. Nic víc, nic míň se nestalo, parlament jako orgán zastupitelské demokracie dal najevo svoji představu o řešení krize a Rada, těleso obtížené maximální odpovědností a vinou, hlasování o tomto návrhu ani nedalo na pořad jednání.

Jestliže toto není arogance a zpupnost, pak nevím, co je to zpupnost.
Ano, myslím si, že v dané situace akutní krize má parlament právo vstoupit aktivně do hry. Myslím si dokonce, že je to jeho povinnost.

Televize je nadále v rozvalu a nevěřím, že se ji podaří dát dohromady. Vzbouření novináři hned tak snadno nezískají pověst nezávislých a nezaujatých novinářů, tu si poškodili symbiózou s čtyřkoaličními politiky a exponenty Hradu. Navíc - Hodačův odchod budou interpretovat jako své vítězství a to ještě posílí, jak se obávám, jejich chuť hrát nějaké politické šachy. Budoucnost tedy nevidím v tomto směru optimisticky.

A v hospodách se bude mudrovat, jestli se to všechno stalo z čisté blbosti a nekompetence, nebo jestli je to výsledek ďábelského plánu, zaměřeného na privatizaci veřejnoprávní televize do něčí kapsy.

Novinka z pozdního večera:
Vrátil jsem se z pozorování zatmění Měsíce (související příhoda bude popsána v zítřejším vydání) a koukám - Jana Bobošíková se loučí! Takže zase bude jen jedna televize - a teď se ukáže, zda redaktoři z Kavčích hor potlačí nutkání tančit po mrtvolách a dokáží vrátit zpravodajství do normálních klejí. Termín: dnes. Je to tak trochu zkouška inteligence a prozíravosti (v jedné selhali, když dovolili senátorům přespávat ve spacáku - a nynější vysvětlivky, že se báli útoku ukrajinského komanda najatého Bobošíkovou vyvolávají nanejvýš krčení ramen).



Příhoda s mercedesem a rozběsněnými Japonci

Rodina a přátelé   
Včera jsem tu vyprávěl o anonymním nešťastníkovi, který zabředl do bahna uprostřed křižovatky v blízkosti továrny Walter Jinonice. Připomnělo mi to příhodu s rozběsněnými Japonci... Příhoda se odehrála před mnoha lety, skoro dvaceti, kdy se v Praze obnovovaly tramvajové tratě. Koleje se usazovaly do betonových panelů a ty se kladly na betonový podklad. Uzavřelo se - v daném případě - nábřeží u Národního divadla, bagr vybagroval půl metru hluboký výkop, betonáři ho zalili betonem a pak, když beton zatvrdl, přijel jeřáb a našoupal na beton panely.

Takže u Národního divadla skončila fáze - zalití betonem. A začíná drama.
Betonáři dohladili beton a odebrali se do ústraní popíjet pivo. Je mírný provoz. Přijíždí limousina Mercedes 500 SE plný mohovitých Japonců. Já stojím opodál coby svědek, netuše, že kyvadlo osudu dotikává poslední vteřinu klidu. Mercedes řídí šofér, taktéž Japonec. Šofér přehlídl ceduli se zákazem - asi si říká, kdyby se vynořil policajt, spraví to maličký úplatek. Před sebou vidí nádherný pruh hlaďounkého betonu. Přidá plynu a hup - auto zahučelo do půl metru hluboké vrstvy mazlavé hmoty!
Rozletí se dveře a vybíhají vřeštící Japonci. V japonském nářečí hulákají:
"Co je to za posraný debily ty Češi?"
Řev vyrušil betonáře ze siesty. Betonáři vstávají, držíce flašky piva. Betonáři hledí - a co spatřili: v jejich fungl čerstvě zkletovaným betónu se cachtá medvěd! Betonáři odhazují piva a chápou se lopat a krumpáčů a ženou se vpřed s prudkostí, kterou Praha naposled spatřila při šturmu křižáků na horu Vítkov. Japonci pochopili, že situaci lze vnímat i jinak, že posraný Češi blbě označili beton; lze ji chápat i tak, že posraný Japonci betonářům zmařili dílo! A tu se ukázala inteligence mužů Země Vycházejícího Slunce. Dřív než rozběsnění betonáři dorazili, oni skočili ke kufru limousiny, otevřeli víko - a už tahali: štángle cigaret Marlboro a kartony whisky. Sociální smír byl obnoven - a podpořeni štánglemi cigaret a kartony whisky tahají betonáři mercedesa z čerstvého betónu. Po špičkách odcházím. Drama skončilo a nastolena obyčejná kompromisnická česká zkorumpovaná všednost.


Neruš moje bahno!

Psí příhody   
Neruš moje kruhy, pravil Archimédes, vcházeje do věčnosti. Neruš moje bahno, přeje si Bart. V novinách čtu o "krunýři zimy" svírajícím svět. Za oknem to tak nevypadá, tam je - tipnul bych si - průměrné březnové počasí. Před domem už nám rozkvetl vilín (keř, roztřepené žluté kytičky). Na křovinách raší zelené lístky a že se havrani ofrňují nad suchými rohlíky, na to jsem si už stěžoval.

O polední pauze jsem byl s Bartem v Prokopském údolí. Ze sídliště jdete asfaltkou vroubenou betonovými obrubníky, pak následuje cesta zpevněná velkými betonovými panely a pak už štrádujete po matičce zemi, jak se patří mazlavé. Ještě když jste na asfaltu vám je jasné, do čeho jdete - ten betonový obrubník slouží lidem jako škrabka, a jsou na něm přilepené kopečky bahna sedřeného z bot těch, kteří tudy procházeli před námi.

Bart se zabahněným podvozkem uhýbá před blížícím se mokrým hadrem - až ke zdi
Bartovi je lhostejné, kudy kluše. Minulý týden pobíhal po hladké ledové ploše na povrchu ulice Mrázovka a nehleděl na to, že se mu rozjíždějí nohy jako starému ožralovi, když vrávorá nad ránem cestou domů. Právě tak nedbá vody a bahna - zajímá ho jen akt sám, pobíhání a čmuchání.

Až po návratu jsem viděl, jak děsivě je zablácený. Připadal mi jako karosérie auta: jistě jste si všimli, že moderní auta, díky všem těm zkouškám v aerodynamických tunelech, už dávno nejsou zablácená a zastříkaná jen tak nahodile, halabala: jsou špinavá v přesně ohraničených plochách, těm se jistě nějak učeně říká, něco jako zóna ostřiku a tak podobně. Bart vypadal, jako kdyby si lehl do louže hnědavé barvy: zadní strana nohou, břicho, slabiny. Vypadalo to docela dekorativně, jenomže hrozilo nebezpečí, že Bart přinese ukázku geologického složení Prokopského údolí na předložku u Míšiny postele, a to by nebylo dobré - obávám se, že tak daleko Míšin zájem o přírodniny nesahá.

Když mě spatřil přicházet s mokrým hadrem, Bart řekl to svoje "vrrr". Už si za tu chvilku na bláto na svém bříšku zvykl a pokládal ho za integrální součást osobnosti.


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Hyena jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.