![]()
![]() Až někoho uslyším nadávat nebo skuhrat na toto téma, zeptám se ho: volili jsi, když byly volby do Evropského parlamentu? Naposledy se konaly v roce 2019 a volební účast byla 29%, druhá nejnižší po Slovensku. V roce 2024 budeme mít příležitost poslat do Bruselu jiné lidi, než jsou pánové Peksa a Niedermayer. Nicméně na malér je zaděláno a budeme moci spoléhat jen na realitu. Zatím takzvaná elektromobilita nepůsobí vážné problémy. Je to hříčka pro milionáře a finančně úspěšné technické nadšence. Média podávají hrůzostrašné referáty o útrapách elektromobilisty. Připomínají mi, co mi vyprávěl tatínek o dědečkovi, který vlastnil tříkolku Walter, dvě kola vzadu, jedno v předu a řídilo se to pákou. Širší obec motoristů je více postižena takzvanými hybridy, to jsou auta se spalovacím motorem, které s sebou vozí půltunovou baterku plnou jedovatého lithia, která se nedá recyklovat a celé to monstrum údajně uspoří 1 litr paliva na 100 km provozu. Moje oblíbená značka Subaru nesmí do Evropy jiná auta dovážet, takže zůstávám u auta roku výroby 2016 a hodlám s ním vydržet… dokud nepadne auto nebo já. Čekají nás nelehké časy. K pozitivním změnám je ale často nutné propadnout se do kolapsu,jak nás učí profesor Bárta. Evropský parlament nás do něho v úterý postrčil. Zároveň nás ale postrčil blíž k racionálním řešením odklonu od fosilních paliv – a tento odklon je z mnoha důvodů absolutní nutnost a není kvůli tomu třeba ani přilepovat se k obrazům van Gogha, ani likvidovat automobilový průmysl.
Dneska ne. Běžela k nám, mlčky. Ptal jsem se jejího pána, co to má znamenat.
|