2023
leden 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.
únor 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28.
březen 1. 2. 3. 4.-5. 6. 7. 8. 9. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30. 31.
duben 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 25. 26. 27. 28. 29.-30.
květen 1.-2. 3. 4. 5. 6.-8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17.

červen (po pauze) 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29. 30.

červenec 1.-2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.-9. 10. 11. 13. 14. 15.-16. 17. 18. 19. 20. 21. 22.-23. 24. 26. 27. 28. 29.-30. 31.

srpen 1. 2. 3. 4. 5.-6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.-13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.-20. 21. 22. 23. 24. 25. 26-27. 28. 29. 30. 31.

září 01. 02.-3. 04. 05. 06. 07. 08. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.-01

říjen 2. 3. 4. 5. 6. 7.-8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.-15. 16. 17. 18. 19. 20. 21.-22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.-29. 30. 31.

listopad 01. 02. 03. 04.-5. 06. 07. 08. 09. 10. 11.-12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.-19. 20. 21. 22. 23. 24. 25.-26. 27. 28. 29. 30.

prosinec 01. 02.-03. 04. 05. 06. 07. 08. 09.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16.-17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-26. 27. 28. 29. 30.-31.

2024
leden 2. 3. 4. 5. 6.-7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.-14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.-21. 22. 23. 24. 25. 26. 27.-28. 29. 30. 31.
únor 1. 2. 3.-4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.-11. 12. 13. 14. 15. 16. 17.-18. 19. 20. 21. 22. 23. 24.-25. 26. 27. 28. 29.
březen 1. 2.-3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.-10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 18. 19. 20. 21. 22. 23.-24. 25. 26. 27. 28. 29.

(Říjen - prosinec 2000, rok 2001, 2002, dále rok 2003, 2004 a 2005,
dále rok 2006 a 2007
rok 2008, rok 2009, rok 2010 , rok 2011 , rok 2012 , rok 2013, rok 2014, rok 2015, rok 2016, rok 2017, rok 2018, rok 2019, rok 2020, rok 2021, rok 2022


ČTENÍ:
Kontakt (sci-fi workshop)
Zlatá padesátá (vzpomínky na dětství)
Vietnam story (veterán Prošek vzpomíná)
Pérák kontra Globeman (Comics O.Neffa)
Vzpomínky O.Neffa na srpnové dny 1968
Galerie obrazů Ondřeje Neffa


NEVIDITELNÝ PES
ZVÍŘETNÍK
SCI-FI
Knéblův web
    WOLESCHKO.CZ

Astonův web
    NEFF.CZ

Neffova galerie
Wagnerův web
    BOSKOWAN.COM

Flag Counter


Toto je DENÍK:  do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patričně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. 
Rediguje Ondřej Neff, grafiku vytváří Tom Vild.
Listu je přiděleno mezinárodní registrační číslo ISSN 1212-673X.

Památce německého ovčáka Gordona (*23.4.1984, +5.3.1996), který mě přivedl k poznání, že události světové, domácí, rodinné a psí mají ze zřetele věčnosti stejný význam. Neviditelného psa dovedl dělat způsobem, jaký jeho nástupce rottweiler Bart (*29.9.1996, + 4.9.2008) se nikdy nenaučil napodobit. No a od 8.8.2002 památce mé ženy Michaely (*1.1.1945), která od nás na tu věčnost odešla. Tohle zase neumím já pochopit.
středa 23.7. 2003,
  • Sociálnědemokratický poslanec Hojdar vystoupil ze socdem poslaneckého klubu na protest proti reformním zákonům
  • Poslanecká sněmovna začala projednávání balíku reformních zákonů
  • Na dopolední schůzi se poslanci vládní koalice shodli na podpoře balíku zákonů
  • Sociálnědemokratický poslanec Karel Šplíchal, kritik reformních kroků, naznačil že v prvním čtená bude ochoten zákony podpořit
  • Hojdar pohrozil, že nebude hlasovat ve prospěch rozpočtu
  • Advokát Papež přijal nabídku, že se stane ministrem spravedlnosti
  • Čtyři Češi zahynuli na Elbrusu
  • Počasí v Praze: Dopoledne hezky, pak pršelo, ba nastala průtrž mračen s vichřicí, večer bylo zase hezky

    Naučte se pracovat se základním fotografickým příslušenstvím a používat vyspělé funkce svého digitálního fotoaparátu - to je cíl nové publikace z řady Praktická fotografie, kterou napsali Jan Březina, Ondřej Neff, Pavel Scheufler a další autoři. Cestování s digitálním fotoaparátem je základní publikace, která by neměla chybět žádnému začínajícímu, ani mírně pokročilému digitálnímu fotografovi, který se chystá s fotoaparátem do exteriéru. Zde je podrobná informace s možností objednávky této knihy, ale i dalších svazků edice.

      ČESKÝ POLITICKÝ CIRKUS: Víc oceněn venku než doma
      V rozhovoru s BBC ocenil generální tajemník OSN Kofi Annan roli Jana Kavana v čele Valného shromáždění světové organizace. Český posluchač se musel štípat do rukou, když slyšel, jak Kavan zlepšil využívání a uvádění v život závěrů a programů velkých konferencí a summitů. Vždyť i ten nejvlídněji nakloněný Kavanovi, totiž Jan Kavan sám, připouští, že je zmatář ba chaotik a že mu věci plynou pod rukama jaksi bez kontroly, tu je to volant automobilu, tu agent komunistické špionáže, tu tajné spisy, tu smlouva o Českém domě. Nakonec se ukáže, že mnoho z té špíny je nanesený nátěr, ale dojem zůstává. Rozhodně je ale pozitivní, že se Annan na Kavana dívá tak jak se dívá a mluví o tom, je to dobré pro Kavana a hlavně pro naši zemi, která je v zahraničí s jeho osobou spojována.

      RODINA A PŘÁTELÉ: Zápas s elektronickými hlasy
      Je jich všude plno, promlouvají k nám a ovlivňují naše životy. Snažím se jim vyhýbat. Někdy to nejde, jako například když dostanete druhou upomínku na zaplacení faktury.
      Druhá upomínka, to jde do tuhého, protože firma hrozí přerušením služeb. Mám jakési tušení, že jsem fakturu zaplatil, používám služeb elektronické fakturace Komerční banky takže nemívám problémy. Na upomínce je kontaktní číslo. Začíná trojicí 800.
      No jo, čekají mě elektronické hlasy.
      Vytočím číslo a ozve se umělohmotný hlásek umělohmotné děvy oznamující (umělohmotně) že blabla jestli chci blabla zmáčkněte jedničku, jestli bleble zmáčkněte křížek, pak totéž v umělohmotné angličtině. Tohle nikdy nefunguje. Pak se to ozývá znovu. Čekám na živého člověka. Musím protrpět několik taktů Vltavy od populárního skladatele Dvořáka, jak by řekl Steigerwald (to jsem ale hnusnej, viď, Karle? :-)) a ještě několik umělohmotných proslovů, než se dostanu do sféry dosahu slečny podle všeho přírodohmotné, která chce vědět, co pro mne může udělat.

      Vysvětluju, oč jde, že upomínka atd. Chce vědět moje ČO. Nadiktuju jí IČO.
      "Ale vy to máte zaplacené!" říká dívka.
      Jsem jí vděčný, že neodkládá vlídnost a nesprdne mě za to, že ji obtěžuji.
      "Jenže já tu mám druhou upomínku a výhružku, že mě odříznete od služeb!"
      "Upomínky se generují automaticky," vece dívka. "Nesmíte brát každou upomínku vážně," dodává hlasem konejšivé matky.
      "A co když mě někdo automaticky uřízne?"
      "To se nestane, a když, tak znovu zavolejte."
      A živá dívka se propadá do neviditelného světa elektronických hlasů, zatímco beru upomínku poněkud štítivě do konečků prstů a házím ji do koše na papír, kde ji po chvíli objeví a sežere můj rotvajler Bart. Velmi živohmotný, vůbec ne elektronický.

      PSÍ PŘÍHODY: Čekání na drama
      Když píšete osm let každý den historku o svém psu, nadejde chvíle, kdy si myslíte, že už jste všechno napsali a že není nic, co by se dalo napsat. Napadlo mě to dnes ráno, když jsme se vraceli s Bartem z procházky. Prošli jsme obvyklo cestou, Bart vykonal všechny obvyklé úkony, nebylo nic mimořádného. Už ráno bylo teplo. Líně se za mnou vlekl. Vystoupali jsme k zadní vrátnici hotelu Mövenpick. Bart se zastavil a očuchával kousek podupaného trávníku centimetr po centimetru. Popošel jsem o kus dál - a spatřil jsem velikého ridgebacka ležet u dveří vrátnice.
      Je uvázaný?, napadlo mě. Je to pes nebo fena? Ležel na břiše. Košík neměl.
      Bart pořád ještě čuchal.
      Nech ho čuchat, řekl jsem si, a nebudeš mít příběh. Stačí popojít dva kroky a třeba bude příběh, nebo možná bude příběh až moc velký, příběh o prokousnutém krku, nebo prokousnuté ruce, i to tu bylo za dávných časů vlčáka Gordona.
      Okamžik mrazivého pokušení. Stačilo se vrátit. O dvacet metrů níže lze odbočit na lesní pěšinku a vrátnice i ridgeback zůstanou mimo dosah Bartova vjemu. Jenže zabiju drama.
      Neprodlužoval jsem to schválně. Bart skutečně čuchal, jako by to mělo být poslední čuchání jeho života.
      I čuchání má svůj konec. Bart popošel a překročil hranici osudu.
      Ridgeback vstal. Byla to fena. Velmi hněvivě na Barta štěkla, byla to pěkně ostrá fena.
      Bart se blaženě usmíval. Feny mu můžou skákat po hlavě, nikdy by žádné neublížil.
      Takže nakonec to příběh byl, letmé setkání s dobrým koncem.

      NEVIDITELNÝ PES    EUROPE'S    ZVÍŘETNÍK    VĚDA    SCI-FI